Alle virksomheder og organisationer, som har medarbejdere ansat, har også dertilhørende kontrakter at holde styr på. Foruden medarbejder kontrakter, har man i alle slags virksomheder og organisationer også kontrakt på ting som ejendomme, produktionsmaskiner, firmabiler osv. Med andre ord, kan man nemt miste det overordnede overblik over alle disse kontrakter. Jeg vil derfor anbefale, at få hjælp til kontraktstyring. Der er flere forskellige måder du kan få hjælp til kontraktstyring. Du kan ansætte en medarbejder, eller du kan starte et samarbejde med en virksomhed som specialiserer sig i kontraktstyring. Personligt synes jeg begge de løsninger er forholdsvis omkostningstunge, i hvert fald hvis du sammenligner med mit alternativ. Jeg vil anbefale dig, at få et kontraktstyringssystem. Det er klart vejen frem, hvis du spørger mig. COMAsystem tilbyder et licensbaseret kontraktstyringssystem, som kan hjælpe dig med, at bevare det overordnede overblik over alle dine kontrakter.
Licensbaseret betyder at du betaler et fast årlig pris. For den pris får du adgang til kontraktstyringssystemet, ydermere kommer der en medarbejder fra COMAsystem og hjælper med at sætte systemet op. I opstartsfasen vil der blive afholdt en række oplæringsforedrag, så de respektive medarbejdere bliver sat ind i systemet. Det vil tage din virksomheds kontraktstyring til det næste niveau.
Fordelene ved et kontraktstyringssystem
Som du nok kan fornemme, er jeg svært begejstret for COMAsystem’s kontraktstyringssystem, derfor vil jeg prøve at være lidt mere konkret omkring, hvilke fordele det kan give for dig og ikke mindst din virksomhed. Først og fremmest giver det overblik over din kontraktstyring. Systemet fornyer, opsiger og prisjusterer alle kontrakterne automatisk. Det vil sige du også opnår en række besparelser i forhold til du får frigjort en masse ressourcer, ved denne automatisering. Derudover undgår du misligeholdelse af kontrakter, som kan medfører dyre konsekvenser.
Kontraktstyringssystemet kan desuden blive fuldkommen skræddersyet til din virksomheds behov. Det er overordnet opdelt i 4 forskellige moduler; Købs-, salgs-, Personale- og Servicekontrakter. Så du kan få et system som tager højde for dine behov. Endvidere har du adgang til dine kontrakter lige meget, hvor du befinder dig. Så længe du har adgang til internettet, har du adgang til dine kontrakter. Oveni er kontraktstyringssystemet browserbaseret, hvilket gør det ekstremt fleksibelt, om du er på kontoret, hjemme eller hos en kunde kan du det fulde overblik over din kontraktstyring.
Sikkerhed og COMAsystem går hånd i hånd. COMAsystem har nemlig modtaget en ISAE 3000 revisionserklæring. Det betyder de er godkendt til, at opbevare følsomme personlige data. Ydermere, opfylder de også kravene til den nye persondataforordning 2018, som træder i kraft 25. Maj. Så du kan derfor føle dig helt tryg ved at bruge systemet og du er oven i købet fremtidssikret i forhold til relevant lovgivning på området.
Jeg kan ikke se nogen grund til ikke, at tage action og få styr på din kontraktstyring i dag. Hvis du er interesseret i at høre mere om kontraktstyring, så er det muligt at få sat et gratis og uforpligtende møde op med COMAsystem og din virksomhed.